Rendszeres olvasók

2011. május 5., csütörtök

Körömvirág - méz

Végre megint hozzájutottam, hogy szappant készítsek. 
Már régóta készültem, körömvirágos szappant csinálni, kb. azóta, mióta megtanultam szappant főzni:), de eddig valahogy sosem volt ötletem mit is tegyek még bele. Hát most megérkezett az ötlet is és készült egy majdnem teljesen olíva alapú szappan, sf. ként egy kis avokádó olajjal. Finom házi tejet raktam bele, mert úgy gondolom, hogy - aki nem allergiás rá, annak - a tej kívül belül gyógyír, persze csak ha szereti:)

Szóval ilyen lett:

Élőben persze sokkal szebb, lágy tojáslikőr színe van, én elsőre beleszerettem. Azt hiszem ez a forma van rám jó hatással, mivel ez a kedvencem - ha még valaki nem tudná:)))) - és amit ebben készítettem még mindig sikerült:). Remélem ez így is marad.



Összetevők: Olíva olaj, avokádó olaj, tehéntej, méz zabliszt, körömvirág szirom és vérnarancs illóolaj

14 megjegyzés:

Gizus írta...

Szia! Mindig benézek ide, meg persze az oldalsávomban is ott vagy! Már vártam az új szappanodat! A körömvirágos jó választás! Én imádom! Már többször is megcsináltam. Hetekig szoktam oliva olajban áztatni a szirmokat. Két hét múlva itt Józsán, ahol lakom lesz "nyílt egyházi napok" néven kézműves vásár, ahová kipakolhatok! Már nagyon várom, és készülök rá ezerrel!
Itt mindenki ismer, de nem mint gizusszappant, szóval fontosnak tartom az első benyomást!
Egyszer jó lenne veletek is találkozni!
Én nagyon várom, hogy mikor csinálsz megint tömbszappant, mert szerintem abban is nagyon ügyes vagy! Én imádtam őket!
Szóval visszatérve a kis virágszappanodat, remek szappan!
Egy kérdésem is lenne: Mennyi mézet használsz , kb hány százalék vagy grammot? Én még nem használtam de szeretnék!

bsbori írta...

Írtam egy röpke félórát, majd a rendszer egy másodperc alatt eltüntette =:(.
Hát még egyszer...
Szia Gizusom!
Nagyon köszönöm, Tündér vagy!
A mézből én egy csapott - laposabbik fajta - evőkanállal szoktam egy fél kg olajjal készült masszába tenni. Nekem ez vált be. Azt hiszem ebben Edina talán nagyobb segítség lehet neked mert Ő elég sok mézes szappant csinál.
Remélem a vásáron nagyon sok törzsvásárlóra teszel majd szert:)
A tömbszappan pedig fájó pont, mert pont ma dobtam a kukába a tegnapi nem sikerült adagot.:(
Még egyszer köszönöm
Puszi

bsbori írta...

Jajj kimaradt!
Judwil-lal kéne kooperálnunk mert Ő is említette már és én nagyon egyet értek vele, hogy kellene egy találkozó félét szervezni Nekünk szappanosoknak. Én nagyon kíváncsi vagyok mi jönne ki belőle. Szerintem rengeteget tanulhatnánk egymástól:)
Jó lenne:)

Edina írta...

Most irígykedek... hogy kimaradok! Én olyan nehezen jutok el bárhová is...mindenhova "utánfutóval" persze senki nem mondta hogy igényt tartana rám is:) Na nem viccelődök!
Aranyos kis szappankád lett Bori!
Én is vártalak már nagyon...
Mi történt a tegnapi szappannal?-ha szabad kérdeznem.
Nekem sem sikerült túl jól a tegnapi sörös mézes-egyik kedvenc-olyan hamar pudingosodott hogy alig tudtuk gyorsan beletuszkolni a formába...kiabáltam a férjemnek(még jó hogy itthon volt) hogy azonnal szaladjon és segítsen!
Hát nem lett valami szép..de már vannak rá jelentkezők akik fél áron szívesen igényt tartanak rá. Mert ugye kb 60 db az elég sok-hiába kedvenc...
A mézet kb én is így szoktam adagolni.
Gizusnak meg örülök hogy megy vásározni!!!
Na nem uralom itt tovább a terepet, hiszen nem rólam van szó:)
Puszillak lányok benneteket!:)

bsbori írta...

Szia Edinkám! Miből akarsz ennyire kimaradni:)!? Utánfutóm nekem is van igaz csak egy de Őt is vinni kell mindenhová és az eredeti tervek szerint - Na jó ez a "tervek" kicsit erős volt - szóval beszélgettünk már róla, hogy kellene együtt szappanozni, persze családostól, mert mi jól kitaláltuk, hogy amíg mi szappant főzünk, addig a fiúk:) vigyáznak a gyerkőcökre és főznek bográcsos finomságokat:))
Szóval idáig jutottunk az álmodozásban Judwil-lal és itt meg is álltunk. :)
A tegnapi szappanom... Na abba kicsit megzakkantam.:( Szóval úgy jártam, hogy megcsináltam a masszát mindenféle finomságokból. Volt benne kókusz tej napraforgó olaj, kókusz vaj, mangó vaj és szőlőmag olaj, azután tettem bele gyömbért, kakaó port és fahéj olajat. Egy kicsi masszát összekevertem bronz színű mica porral és ebből a massza tetejére gyönyörű aranyszínű leveleket sikerült formáznom. Szóval elkészült a sötétbarna massza, amibe beleszórtam egy csomó régebbi szappan darabkát(fehér, vörös, világos barna) és a tetején a szép arany színű levélkék. Azután eltelt egy röpke óra és a szappan egy pillanat alatt kiköpött magából cirka 2 dl olajat. Szóval túlmelegedett de nem kicsit:(((((((((( Hát így jártam tegnap és most már gondolni sem szeretek rá :((
De akkor sem adom fel és meg fogom csinálni valahogy a formát újra:))

Unknown írta...

Huu nagyon sajnälom! Kakaos szinezessel mär en is järtam ugy,h.a kukäba landolt:((( Az illo välasztäsod sem volt igazän szerencses...A fahej gyorsan pudingosit es felmelegiti a masszät a formäban.Ezen kivül mindkettö bör irritäciot is okozhat...szoval csinyjän bänni velük! A gyömber pl.citrus illoval szuper pärositäs.
A talälkozohoz csak annyit...jo lenne ha Gizus jönne Orbän napra! Megmutatnäm neki a "Fözdemet"aztän kiväncsi lennek a velemenyere h.lät-e benne fantäziät? A terv meg el,csak nehezkes kivitelezni!:)))

bsbori írta...

A kakaóval még nem jártam így de azt sejtettem, hogy a fahéj olaj benne volt a sikertelenségeim okában. Azt hiszem megpróbálom majd úgy ahogy írtad, de citrus olaj kimondottan nincs itthon, csak narancs félék. Az is jó?
Mikor van Orbán nap? Én is kíváncsi vagyok a "főzdédre", még ha érdemben nem is tudok hozzá tenni.:)
Azért köszönöm a léleköntést:) Azt hiszem, ha holnap nem szól közbe semmi, akkor újra próbálkozom, legfeljebb kicsit más összeállításban.

Gizus írta...

Írtam ide a minap egy hosszabb bejegyzést, de eltünt! Fránya technika! Orbán napra megyek Judwil! És meg is nézem azt a főzdét!

Ármina írta...

Jó szappan lesz! Gratu:) Kaptál egy díjt, nézd meg: www.lelekszilank-armina.blogspot.com remélem elfogadod, s tovább adod:)

Marianna Pasztor írta...

Bori, a fahéj volt a tettes, máskor érdemes a végén beletenni és csak lapáttal kavarni rajta egyet-kettőt.
Ne dobd ki máskor, ha elromlik a szappanod, tedd a sütőbe vagy 3 órára.
Rendbe fog jönni, igaz, hogy tömb eljáráshoz jó, ne formába tedd utána.
Jó ötlet a szappanos találkozó, ha szóba álltok velem, engem is érdekel:-), bár én a világvégén lakom, véget is ér az út.

Azon gondolkodtam, hogy néhányan szappanosok összefoghatnánk és lemehetnénk augusztusban a bösztörpusztai rendezvényre, a nagy magyar találkozóra (én nagy hagyományőrző vagyok).

bsbori írta...

Nagyon szépen köszönöm a díjat! Tünemény vagy de ha nem baj akkor a továbbadást kicsit későbbre halasztom, mert nem túl régen kaptam meg ezt a díjat és már egyszer tovább adtam.

Ármina írta...

Bori! Nincs semmi probléma belőle, nem pont azért adtam, hogy mindenképp tovább add:) Csak azért, mert nagyon jókat csinálsz:)

norono írta...

Kedves Bori! Sajnos nem találtam más elérhetőségedet, így ide írok.Én vagyok a szerencsés aki a 3. szappanodra licitált a rákos gyerekek aukcióján. tudnál nekem írni, vagy elküldeni az email címedet?
Nóri

norono írta...

Bori nagyon aranyos vagy! De tényleg nem azért írtam, hogy sürgesselek, hanem mert nem tudtam, hogy mi a szokás! :-)))
Ráérsz, egyáltalán nem kell sietned vele!
Nagyon örülök, hogy tetszik a bogyóm! :-)))
norono01@gmail.com